معنی نمادهای پلی استیشن از زبان طراح اصلی

طراح اصلی پلی استیشن در یک مصاحبه از معانی نمادهای پلی استیشن سخن گفته است.


اخیرا تییو گوتو، طراح اصلی پلی استیشن با مجله فامیتسو مصاحبه‌ای داشته است. ایشان در جریان مصاحبه از معنی پنهان نمادهای پلی استیشن شامل ضربدر، دایره، مثلث و مربع سخن گفت. به‌لطف یک کاربر در توییتر، این بخش از صحبت‌های ایشان ترجمه شد که در ادامه قابل خواندن است.

گوتو می‌گوید: «در آن زمان دیگر شرکت‌های گیمینگ حروف الفبا یا رنگ‌ها را به دکمه‌ها اختصاص می‌دادند. ما دنبال مورد ساده‌ای بودیم که به آسانی به یاد آورده شود و برای همین سراغ نمادها رفتیم و من بلافاصله ترکیب مثلث - دایره - ایکس (ضربدر) - مربع را انتخاب کردم.

من به هر سمبل معنا و رنگی دادم. مثلث نشان‌دهنده دیدگاه است. من آن را نماینده‌ی جهت شخص گذاشتم و رنگ سبز را برایش انتخاب کردم. مربع به یک تکه کاغذ اشاره دارد و نماینده منوها یا اسناد و به رنگ صورتی است. دایره و ضربدر هم نماینده تصمیم گرفتن «بله یا خیر» است. رنگ آن‌ها را قرمز و آبی قرار دادم. مردم تصور می‌کردند این رنگ‌ها با هم مخلوط شده‌اند. باید به مدیریت توضیح می‌دادم هدفم از این کار چه بود».

نمادهای پلی استیشن از زمان آغاز آن در سال ۱۹۹۴ روی تمامی دسته‌های این پلتفرم قرار داشته است؛ از دسته کلاسیک پلی استیشن وان تا دوال‌سنس پلی استیشن 5.

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش