احتمالا کنسول جدید نینتندو در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد

طبق گزارش جدید، کیت توسعه کنسول بعدی نینتندو همین حالا هم به برخی استودیوها ارسال شده است.

 

 

مدتی است که شایعات کنسول جدید نینتندو به گوش می‌رسند و اکنون رسانه VGC گزارش جدیدی درباره این کنسول منتشر کرده است. ظاهرا کیت توسعه این کنسول همین حالا هم به برخی استودیوهای همکار مهم ارسال شده است و طبق ادعای افراد مطلع، این کنسول طی نیمه دوم ۲۰۲۴ عرضه می‌شود تا برخلاف پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، هنگام عرضه با کمبود موجودی روبرو نباشد.

با اینکه جزئیات دقیق افشا نشده‌اند، منابع می‌گویند مانند سوییچ، کنسول نسل بعدی هم به‌صورت دستی قابل استفاده خواهد بود. دو فرد اظهار کردند شاید این کنسول به‌جای صفحه‌نمایش اولِد با LCD عرضه شود تا هزینه تولید کاهش یابد؛ به‌خصوص که برای اجرای بازی‌های سنگین‌تر فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز است. سوییچ کنونی با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود؛ درحالی‌که برخی بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس حجمی بالای ۱۰۰ گیگابایت دارند.

مثل کنسول قبلی، کنسول جدید هم بازی‌های فیزیکی را از طریق کارتریج اجرا خواهد کرد. اطلاعات دیگر مثل پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از قابلیت بکوارد برای آثار سوییچ هنوز مشخص نیست؛ چه برای نسخه‌های فیزیکی و چه نسخه‌های دیجیتالی.

نینتندو قبلا گفته بود می‌خواهد تا حد ممکن بیش‌از ۱۰۰ میلیون بازیکن سوییچ را به کنسول بعدی منتقل کند. هرچند گفته می‌شود برخی ناشران ترد-پارتی ابراز نگرانی کرده‌اند که این بازی‌های قدیمی روی فروش آثار جدید تاثیر منفی بگذارد.

لوگوی شرکت نینتندو

شرکت نینتندو هنوز به رسانه منبع درباره این خبر پاسخی نداده است. گفتنی است دکتر سرکان توتو، یکی از مشاوران صنعت گیمینگ در توکیو به این وبسایت گفت عرضه در سال میلادی بعدی منطقی خواهد بود. چون تخمین زده می‌شود پس از هفت سال حضور در بازار، امسال سخت‌افزار و نرم‌افزار سوییچ با کاهش دورقمی روبرو شود.

توتو گفت: «به‌صورت کلی می‌گویم با نگاه به بخش مالی نینتندو، واضح است که ۲۰۲۴ زمان عرضه یک سخت‌افزار تازه است. تخمین زده می‌شود در سال مالی جاری نسبت‌به پارسال، فروش سخت‌افزار ۱۶.۵ درصد کمتر شود و این رقم برای نرم‌افزار، ۱۵.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. تنها راه برای توقف آسیب زدن این کاهش به سال مالی، یک دستگاه جدید است و نیمه دوم سال بعد یک زمان واقع‌گرایانه برای من است».

کریستوفر درینگ، رئیس بخش بازی‌های شرکت ریدپاپ هم گفت عرضه در سال بعد با روند تاریخی عرضه کنسول‌های نینتندو میان چرخه‌ی پلی استیشن و ایکس باکس، سازگار است: «سوییچ اصلی بیش از سه سال پس از PS4 و ایکس باکس وان عرضه شد که حرکتی موفق برای نینتندو بود. نیمه دوم ۲۰۲۴ برای سوییچ دو تقریبا چهار سال بعد PS5 و ایکس باکس سری ایکس | سری اس است. پس چرخه‌ مشابهی خواهد بود».

وی افزود: «می‌توان استدلال کرد برخلاف ۲۰۱۷، کنسول‌های سونی و مایکروسافت هنوز تازه به نظر می‌رسند (جا نیفتاده‌اند) که بخشی از آن به‌خاطر کمبود موجودی در دو سال اول است. تاخیرهای نرم‌افزاری باعث شدند که بازی‌های زیادی را نبینیم که از تمام پتانسیل PS5 یا Xbox Series X استفاده کنند. پس باید ببینم آیا نینتندو از مزایای یکسان با آن زمان برخوردار خواهد بود یا خیر».

کنسول Switch OLED در پس‌زمینه‌ی قرمز

ایشان ادامه داد: «اما بزرگ‌ترین رقیب نینتندو خودش است. با اینکه طرفداران اصلی منتظر سخت‌افزار جدیدی هستند، طرفداران کژوال خانواده-محور آن برای متقاعد شدن [برای خرید کنسول] به موارد بیشتری نیاز خواهند داشت. مثلا ماریو کارت بعدی چه چیزی ارائه خواهد داد که الان آن‌ها از نسخه کنونی دریافت نمی‌کنند؟ نینتندو در ارتقای بازیکنان در نسل‌های قبلی کاملا موفق نبود. پس روش تعاملش با مواردی مثل آثار دیجیتال بازیکنان، اکانت نینتندو و حتی بکوارد کامپتیبیلیتی ممکن است در شروع قدرتمند کنسول بعدی مهم باشند».

اگر نینتندو کنسول جدید را نزدیک به کریسمس عرضه کند، درینگ می‌گوید انتظار دارد آثار بیشتری نسبت به سوییچ برای آن دریافت کنیم. چون نینتندو سوییچ در زمان زودتری از سال عرضه شده بود: «در ۲۰۱۷، نینتندو ویدئوگیم‌های خود را پخش کرد و تقریبا هر ماه یک بازی بزرگ عرضه می‌شد. وقتی فصل تعطیلات فرارسید، این کنسول ماریو، زلدا، Splatoon و ماریو کارت را در کنار آثار کوچک‌تری مثل Arms و Xenoblade داشت تا فروش کنسول را در این فصل مهم به پیش ببرند. اگر نینتندو فصل چهارم سال بعد را انتخاب کند، انتظار دارم چندین و چند بازی آماده عرضه باشند».

در ماه می/مه، رسانه Nikkei Asia ادعا کرد که مطلع شده کار نینتندو روی کنسول بعدی به‌خوبی پیش می‌رود: «روند توسعه به خوبی ادامه می‌یابد. اما عرضه یک محصول در زودترین حالت، بهار سال بعد خواهد بود».

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش